dilluns, 8 de desembre del 2014

GAMMIFICACIÓ


L'exposició sobre la gammificació va ser la que vam fer el nostre grup (Alba, Laia, Irene i jo) vem començar amb un joc per captar una mica més l'atenció i després vem fer una breu exposició de la que es poden extreure els següents conceptes.

Una de les tendències actuals dins del món mercantil i educatiu, és la gamificació, (gamification) l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs. Es tracta d'una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones.

L'eclosió de la web 2.0 ha accelerat la creació de comunitats al voltant de tota mena de xarxes socials, mitjans digitals o webs corporatives. Però no sempre és fàcil estimular l'activitat dinàmica i freqüent entre els membres d'una comunitat.
Una correcta i professional implantació d’estratègies de
gamificació ens permet passar d’estar implicat, a un autèntic engagement (compromís) aconseguint, si parlem dintre de l’entorn laboral, que els treballadors d’una empresa participin dels objectius d’una manera dinàmica i pro-activa.

En els darrers anys hi ha hagut un creixement exponencial de l’ús dels videojocs en entorns laborals i no lúdics. La seva eficàcia ha despertat l’interès de tots els professionals de qualsevol de les àrees del comportament humà i poc a poc és convertirà en una eina imprescindible dintre de l’àrea de la motivació.

A l'àmbit educatiu, la gammificació s'ha practicat des de sempre, així no es estrany trobar professors que utilitzen petits concursos o jocs per facilitar l'aprenentatge als seus alumnes. Però, en el context actual els joves passen gran part del seu temps jugant a videojocs o amb les tecnologies de la informació i la comunicació, per tant no és d'estranyar implementar en el procés d'aprenentatge les mecàniques de joc dels videojocs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada