Continuant amb les exposicions, el següent grup (Axel, Albert, Laura, Tania) va parlar del m-learning concepte definitori de les noves tecnologies portables i de petites dimensions.
L'aprenentatge mòbil, en anglès conegut com Mobile Learning (M-learning), és una metodologia d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupa a través de petits dispositius mòbils com: tauletes, telèfons mòbils, PocketPC o Ipod, entre altres. Seguint aquesta línia, el M-learning és una extensió de l'e-learning i que es realitza utilitzant dispositius computacionals mòbils.
L'aprenentatge mòbil, en anglès conegut com Mobile Learning (M-learning), és una metodologia d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupa a través de petits dispositius mòbils com: tauletes, telèfons mòbils, PocketPC o Ipod, entre altres. Seguint aquesta línia, el M-learning és una extensió de l'e-learning i que es realitza utilitzant dispositius computacionals mòbils.
Segons
ASINCAP (Assessoria Integral de Capacitació) i ISEA
(Innovació en Serveis Empresarials avançats) les característiques
de caràcter funcional del M-learning són:
- Aprenentatge anytime/anywhere.
- Interacció instantània entre alumne i professor.
- Major accessibilitat, portabilitat i funcionalitat.
- Aprenentatge col·laboratiu: la tecnologia mòbil afavoreix que els alumnes puguin compartir el desenvolupament de determinades activitats amb diferents companys i companyes, ja segui creant grups, compartint dubtes o respostes, etc.
- Els dispositius mòbils faciliten l'aprenentatge exploratori . El aprendre sobre el terreny, explorant, experimentant i aplicant alhora el que s'aprèn la lliçó.
ISEA,
a més, mostra un seguit d'avantatges de caràcter pedagògic que
ofereix aquest model del procés d'ensenyament/aprenentatge:
- Ajuda als estudiants a millorar les seves capacitats per llegir, escriure i calcular, i a reconèixer les seves capacitats existents.
- Pot ser utilitzat per incentivar experiències d'aprenentatge independents o grupals.
- Ajuda als estudiants a identificar les àrees on necessiten ajuda i suport.
- Permet als docents que envien recordatoris als seus estudiants sobre terminis de activitats o tasques als alumnes així com missatges de suport.
- Ajuda a combatre la resistència a l'ús de les TIC i poden ajudar a construir un pont sobre la bretxa entre l'alfabetització a través del telèfon mòbil i la realitzada a través de les TIC.
- Ajuda a eliminar part de la formalitat de l'experiència d'aprenentatge i involucra estudiants que estan familiaritzats des de la infantesa amb màquines de jocs com PlayStation o GameBoy, per tant, aquesta familiaritat amb la tecnologia manté els seus nivells d'interès .
- Ajuda a elevar l'autoestima i proporciona una sensació de confiança en la mesura que es brinda als docents i estudiants la responsabilitat de la cura de dispositius tecnològics propis del M-learning.
- Enriqueix, anima i dóna varietat a les lliçons o cursos convencionals.
- Proporciona sovint activitats intercurriculars, aspecte clau per involucrar els docents a què introdueixin activitats M-learning dins de l'aula.
Tot
i que l'aprenentatge mòbil presenta molts avantatges, es
poden destacar tres problemàtiques:
- Pantalles petites dels dispositius mòbils, que comporta dificultats en la lectura de textos ja la quantitat d'informació visible és limitada i el desplaçament continu per la pantalla per llegir tota la informació és un procés feixuc.
- Hi ha poques aplicacions educatives.
- Dificultats o impossibilitat d'instal·lar i utilitzar determinat programari.
Com
es pot comprovar, les poques desavantatges que existeixen poden ser
esmenades amb el temps i amb l'avanç de les noves
tecnologies,
sobretot pel que fa a les aplicacions educatives. Actualment el
nombre d'aquestes ha augmentat considerablement. En són exemple
Edmodo,
Drawnimal i Learn English Elementary, entre altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada