diumenge, 11 de gener del 2015

APRENENTATGE MÒBIL M-LEARNING


Continuant amb les exposicions, el següent grup (Axel, Albert, Laura, Tania) va parlar del m-learning concepte definitori de les noves tecnologies portables i de petites dimensions.

L'aprenentatge mòbil, en anglès conegut com Mobile Learning (M-learning), és una metodologia d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupa a través de petits dispositius mòbils com: tauletes, telèfons mòbils, PocketPC o Ipod, entre altres. Seguint aquesta línia, el M-learning és una extensió de l'e-learning i que es realitza utilitzant dispositius computacionals mòbils.



Segons ASINCAP (Assessoria Integral de Capacitació) i ISEA (Innovació en Serveis Empresarials avançats) les característiques de caràcter funcional del M-learning són:

  1. Aprenentatge anytime/anywhere.
  2. Interacció instantània entre alumne i professor.
  3. Major accessibilitat, portabilitat i funcionalitat.
  4. Aprenentatge col·laboratiu: la tecnologia mòbil afavoreix que els alumnes puguin compartir el desenvolupament de determinades activitats amb diferents companys i companyes, ja segui creant grups, compartint dubtes o respostes, etc.
  5. Els dispositius mòbils faciliten l'aprenentatge exploratori . El aprendre sobre el terreny, explorant, experimentant i aplicant alhora el que s'aprèn la lliçó.



ISEA, a més, mostra un seguit d'avantatges de caràcter pedagògic que ofereix aquest model del procés d'ensenyament/aprenentatge:

  1. Ajuda als estudiants a millorar les seves capacitats per llegir, escriure i calcular, i a reconèixer les seves capacitats existents.
  2. Pot ser utilitzat per incentivar experiències d'aprenentatge independents o grupals.
  3. Ajuda als estudiants a identificar les àrees on necessiten ajuda i suport.
  4. Permet als docents que envien recordatoris als seus estudiants sobre terminis de activitats o tasques als alumnes així com missatges de suport.
  5. Ajuda a combatre la resistència a l'ús de les TIC i poden ajudar a construir un pont sobre la bretxa entre l'alfabetització a través del telèfon mòbil i la realitzada a través de les TIC.
  6. Ajuda a eliminar part de la formalitat de l'experiència d'aprenentatge i involucra estudiants que estan familiaritzats des de la infantesa amb màquines de jocs com PlayStation o GameBoy, per tant, aquesta familiaritat amb la tecnologia manté els seus nivells d'interès .
  7. Ajuda a elevar l'autoestima i proporciona una sensació de confiança en la mesura que es brinda als docents i estudiants la responsabilitat de la cura de dispositius tecnològics propis del M-learning.
  8. Enriqueix, anima i dóna varietat a les lliçons o cursos convencionals.
  9. Proporciona sovint activitats intercurriculars, aspecte clau per involucrar els docents a què introdueixin activitats M-learning dins de l'aula.

Tot i que l'aprenentatge mòbil presenta molts avantatges, es poden destacar tres problemàtiques:

  1. Pantalles petites dels dispositius mòbils, que comporta dificultats en la lectura de textos ja la quantitat d'informació visible és limitada i el desplaçament continu per la pantalla per llegir tota la informació és un procés feixuc.
  2. Hi ha poques aplicacions educatives.
  3. Dificultats o impossibilitat d'instal·lar i utilitzar determinat programari.

Com es pot comprovar, les poques desavantatges que existeixen poden ser esmenades amb el temps i amb l'avanç de les noves tecnologies, sobretot pel que fa a les aplicacions educatives. Actualment el nombre d'aquestes ha augmentat considerablement. En són exemple Edmodo, Drawnimal i Learn English Elementary, entre altres.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada